táj 01

2016.02.22. Elérkezett a finálé, a várva várt PelletPistaMix Tesztmaraton utolsó napja. Most már elárulhatom, hogy a tesztsorozatom célja nem más volt, mint bemutatni a PelletPistaMix fogósságát hideg vízben is. Úgy gondolom, hogy a február 12-én alkotott kimagasló eredeménye a maconkai víztározón fogott 21 db pontyal messze túlteljesített minden kitűzött határokat. Ezt nehéz lenne már überelni, de nem is ez a cél!

botok 01

Hajnal 4-kor már kelnem kellett, utam a dunaharaszti határában elterülő Joker tóra vezetett, de előtte még öcsémet Robit fel kellett, hogy vegyem Tökölön. Reggel 7 órás nyitásra szerettünk volna odaérni, mert a mai napra ígért jó időre való tekintettel, egy tartalmas pecát terveztünk meg.

Sikerült is kapunyitás előtt odaérni, így az elsők lehettünk akik belépnek, bár nem kellett verekedni a helyért a kora reggeli órákban. Napijegy váltást egy rövidke útbaigazítás követett. Pozitívum, hogy a horgászhelyet meg lehetett közelíteni a gépkocsival. A tónak a jobb oldalán foglaltunk helyet, úgy közép távolságban. Bekevertem a PelletPistaMix-et, majd összeszereltem a botokat és ténylegesen el is kezdődött a peca.

Az első pontyot sikerült is lefotózni a bedobás után 20 perccel. Már most fülig ért a szám – éreztem, ez a nap más, mint a többi. Valóban, mert az elmúlt napokhoz képest baromi jó idő volt, sütött a nap, érezhetően volt ereje, az időnként megjelenő pici szellőt pedig szinte észre sem vettük. Rövid idő elteltével újra kapás van, megint egy pontyka volt kíváncsi: – Mizu van a parton? És ezzel elkezdődött a dömping.

A botok szinte egymás után görbültek karikába, mintha élveznék leírni a parabola alakzatot, akárcsak én. A kapások közötti intervallum egyre inkább lerövidült, hihetetlen invázióban volt részünk. Volt, hogy a bedobás után nem kevesebb egy perc alatt már húzta a féket – gondoltam is, ennek rendesen a szájába dobtam. Nem túlzok, ha azt mondom, majdnem csak egy bottal tudtam horgászni, mert igencsak kapkodni kellett kifelé őket. A mellettem lévő srác még át is jött, mert nagyon kíváncsi volt mi lehet a siker titka. – Azt látta, hogy PistaMix-es vagyok, csak kíváncsivá vált mi lehet ez valójában, mert sorra húzzuk ki a halat.

Olyan déjá vu érzés kezdett kavarogni bennem, mintha már történt volna hasonló. Hát persze, mert történt is, nem is egyszer. A PelletPistaMix mintha gigászi méretű mágnesként vonzaná maga köré a halakat. Magyarázza ezt meg valaki. – Csak költői volt, én tudom a választ. Ahova mi dobáltunk, ott egyre sűrűbben jöttek a kapások, a szomszédnak meg egyre ritkábban, amit meg is jegyzett, mikor átjött beszélgetni. (Ő is fogott azért szép számmal, csak érezhetően egyre ritkábban.)

Eszméletlen kapássorozatok következtek, szebbnél szebb pontyok zarándokoltak ki a vízből a pontymatracra hemperegni, mintha kötelező lett volna nekik. Igazi erőbajnokok ezek a “jokeri potyingerek”, a három kilós példányuk is elhúzna egy kamiont ha utána kötnénk. De az igazi Schwarzenegger csak ezután bátorkodott egy slukkot szívni a PelletPistaMix-ből. Kezdetét vette a hajsza – mintha egy bedőlt fát húznál kifelé. Ekkor még nem is sejtettük, ki van a vonal végén. Hosszas fárasztás után sikerült szákba terelni ezt a méretes “tökös” tokot. Volt itt aztán “Öröm bódottág” a parton – Ahogy azt Matiz papa mondaná –  főleg, hogy ezt követően egy termetes példány megtépett, majd egy újabb tok tette tiszteletét a parton. Bicepszdurrantó testgyakorlatok után még sikerült végszóig pár pontyot megfogni.

hal 12

Hihetetlen eredmény kerekedett a mai horgászatból. A nap végére sikerült a PelletPistaMix-el elcsábítani 19 db pontyot, 2-3 db keszeget, kárászt, majd végezetül 2 db tokhalat. A pontyok súlya 6,4 kg-ig terjedtek, a tokok pedig 13,1 és 15,6 kg-osak voltak. Bátran kijelenthetem, hogy a mai napon “bajnok” lett a PelletPistaMix a Joker tavon.

hal 08

Ezennel lezárult a februári PelletPistaMix Tesztmaraton. Összegzésül nagyon jól teljesített, ragyogó eredményeket produkált a mix. Bátran ajánlom mindenkinek, “mindig, minden körülmények között”.

hal 16

Ne aggódjál tuti fix, megment majd a Pistamix!

Berényi Norbert (Pistamix TEAM Teszthorgász)