ponty 01

A mai beszámoló egy teljesen más köntösbe bújik az eddig megszokottakhoz. Szerettem volna valami újat bemutatni, más módszert, más lehetőségeket. Kipattant egy gondolat, hogy idén ezen a hosszú hétvégén betervezek egy bojlis túrát. A helyszínnek a Nagyrédei Horgásztavat választottam. Sajnos az időjárás előrejelzése miatt a 72 órát lealkudtam magamban 48 órára, mert nagyon erősen betörő hidegfront volt várható akár még havazással is.

2016. március 12-én este nekiálltam bojlit főzni. A bojli alapját a finomra őrölt MethodPistaMix etetőanyag biztosította, mert minden meg van benne bőséggel, ami egy bojliba benne kell lennie. Az eldolgozhatóság kedvéért még szükségem volt erre-arra a tojáson kívül, hogy jól dolgozható massza legyen belőle. Etetőbojlim és csalizóbojlim között mindössze annyi különbség volt, hogy a csalinak szánt golyók az alap halas tulajdonságon kívül fokhagymás, zöldfűszeres aromával rendelkeztek.

Röviden felvázolnám az előre megtervezett stratégiát. A horgászvizet nem ismerve, de az olvasott információk alapján a következőkre szerettem volna felkészülni. A vízen a kiválasztott helyre lehelyezek egy dőlőbóját, a két oldalát kb 1-1 m2 területen etetem. Alapozó etetésnek kukorica és búza alkotta a magmixemet, három fajta Pistamix etetőpelletet, és a saját készítésű Pistamix etetőbojlit szántam. Csónakkal történik a szerelékek behordása, ugyanis a meghorgászott etetés kb. 150 m-re van a parttól. Csalizni a készített bojlival fogok, viszont ólom helyett nagyméretű method flat etetőkosarat is használok, amiben PelletPistaMix-et és SzuperPistaMix-et gyúrok.

kapásra várva 01

A horgászat 2016. március 13-án kezdődött. Délelőtt 10 óra magasságában érkeztünk meg a tóra, megkezdtük a kipakolást és a hely feltérképezését. Több tényező is nehezítette a terepet számunkra. Sajnos egy igen erős betörő hidegfront volt készülőben ami nagy mértékben befolyásolhatja a pontyok kapókedvét. A másik pedig a helyismeret hiánya, amit próbáltam pótolni a magammal hozott halradarral, hogy feltérképezzem a mederfeneket. Radarozásom alkalmával szembesültem vele, hogy mintha egy teknőben lennék, sehol egy törés, a vízszint 1,7-1,8 m között ingadozott szinte az egész tavon az előttem elterülő zónában. Az újabb nehezítő tényező, hogy egyre erősödő hideg széllel kellett szó szerint szembenézni. Sötétedés utánra viharos széllökések társították a fagyos levegőt. Annyira megerősödött a szél és hullámzás, hogy  a 36 lbs motorral képtelenség volt közlekedni a korom sötétben, így hát reggelig feladtam a horgászatot és a mai napot ponty nélkül kellett zárnom.

kapásra várva 02

Másnap a reggeli órákban, egy kicsit volt csak jobb a a helyzet, az olykor-olykor felerősödő hideg szél még mindig jelen volt, de talán javulni látszik az idő. Újra megkezdtem a szerelékek behordását és az etetés ismétlését. A várakozások közepette csak a pálinka fogyott, aminek legalább érezhettem a pozitív hatását és segített elviselhetőbbé tenni az időt számomra.

pálinka 01

A délutáni órákra kezdett megjavulni az idő, felhőtlen ég, ha elállt a szél még a hőmérséklet is elfogadható lett volna, de a halak nem nagyon díjazták sem a front betörést, sem a hirtelen változásokat, így továbbra is kapás nélkül maradtam egész délután. Késő délutánra teljesen kisimult a víz, elállt a szél, egész jó idő lett. Mielőtt besötétedne, újra megetetem a helyet addig, míg fel nem támad a szél.

Ahogy a nap lement és leszállt az éj azonnal úrrá lett a hideg a tájon. A hőmérő higanyszála -2 Co -ra kúszott vissza, egyre jobban éreztem a hideg erejét. Éjszaka 22 órakor viszont agresszív sípolás és szaladó fék hang törte meg a megszokott csendet. Erre vártam már 36 órája. Bevágást követően nem tudtam megsaccolni, mekkora halhoz van szerencsém, mert annyira el voltak fagyva a kezeim, hogy a botot alig tudtam tartani. 15 perces fárasztás után sikerült is a partra csalni a gyönyörű kövér tükörpontyot. Mérlegelés után megörültem a 10,3 kg-os súlyának, végre megtört a jég. Gyors fotózás után vissza került a tóba, hogy további élményekkel gazdagíthasson másokat is.

ponty 01

Az éjszaka folyamán már nem volt több kapás, de ezzel az egyel is nagyon boldog voltam, mert ha figyelembe veszem a nehezítő körülményeket akkor ennek az egynek is örülni kell. Reggelre mikor kezdett világosodni és észhez tértem, már havazott. Elmondhatom, hogy az elmúlt 48 órában kaptam mindent, hideget, meleget, esőt, havat, szelet, napot. Mindenesetre a végére kiderült számomra, hogy működik a bojli amit főztem. Természetesen fogom még tesztelni ezt a jellegű horgászatot a jövőben, talán a következő alkalommal kegyesebb lesz hozzám az időjárás.

Berényi Norbert (Pistamix TEAM Teszthorgász)