2016. április 1-én születésnapom alkalmából meghívást kaptam régi jó barátomtól, Petitől egy 24 órás horgászatra az Alaszka Carp Lake sporthorgásztóra. Már régóta terveztem a víz vallatását, így hát jól is jött és az idő is kedvezőnek ígérkezett az éjszakai pecának, hogy a szabadban eltöltsük.

botok 01

Valamikor reggel 8 óra tájékán sikerült a helyszínre érni. A tógazdát telefonon tudtuk elérni, mert épp nem tartózkodott a tóparton, de nagyon rugalmas volt, mondta menjünk be nyugodtan és majd ő megkeres minket. Kipakolásunk után megkezdtük a magunkkal hozott pálinka betermelését is a horgászattal együtt – mivel csak születésnapot ünnepeltünk, azért a mai horgászaton főszerepet kapott ez is.

Horgászmódszeremnek hasonló vegyes módszert alkalmaztam, mint a 48 órás nagyrédei horgászatomon. Aki követi írásaimat azt már tudja, aki nem , annak elárulom, hogy pontosan miről is van szó. Feeder botok helyett a Carp Expert Double Tip 3,9m botokat a távolság és várható halak mérete miatt bojlis botokra szerelem. A végszerelékemen egy flat method etetőkosár, alatta pedig fonott zsinórral kötött 10 cm hosszú előke, 6-os méretű horog. A csalit hajszálelőkén a horog alatt kínálom fel stopperral megütköztetve. Etetőanyagnak két félét használok, mégpedig PelletPistaMix-et és MethodPistaMix-et mindenféle adalék nélkül. Csalizásra elsődleges koncepcióm 10-12 mm-es bojlik. Tesztelésre kaptunk egy nagyon olcsó kínai kategóriás etetőhajót, amit gyorsan le is szeretnék zárni annyival, hogy használható, de sem sebességben, sem kapacitásban meg sem közelíti a nagyobb társait. Szerintem gyerekjáték, a semmitől mondjuk jobb, akinek csak erre van keret az tudja is használni, de lehet érezni, hogy ötödébe kerül, mint az igazi nagy társai. Szereléket behúzni és közvetlenül a horogra etetni viszont megfelel, csak kicsit lassú. A későbbiekben nem is volt használva, csak két próbaköre volt a hajónak.

A horgászat megkezdése után picivel, már jelentkezett is az első nagyobb, termetes kárász, amit több társa is kísért. Itt azért megjegyezném, hogy nagyon szépek és jó súlyban lévő egyedek voltak, amik partra értek a horgászat alatt, szinte mind kiló körüli volt.

ponty 01

Az első szaladó fékhangra délután 3 óra magasságában került sor. Egy 7 kiló feletti példány volt kíváncsi ránk. A hangulat nagyon jó volt, idő közben a bográcsban elkészült a paprikás krumpli. Estig sikerül még egy pontyot akasztani ami picivel elmaradt súlyban a társától. Éjszakára annyit módosítottam, hogy egyik szerelést két fajta bojlival kínálom fel, míg a másikon hagytam az egy szem ananászos bojlit. Ránk is esteledett, a pálinka is szépen fogyott, az idő gyönyörű volt, szinte tükör sima lett a tó víztükre, amely mellé gyönyörű panoráma párosult a parton elhelyezett világításoktól.

ponty 03

23 óra magasságában agresszív sípolás és fékhang törte meg a csendet. A székből felpattanva bevágásom után szembesültem vele, hogy valami most nem lesz szokványos. Nagyon komótosan közlekedett a víz alatt, de viszont mikor húzni akartam érezhető volt, hogy nem akar jönni, csak a bot hajlik jobban. Szép lassacskán sikerült a part közelébe küzdeni ellenfelem, itt még fogalmam sem volt mekkora hallal volt dolgom. Szákolást követően jutott el a tudatomig, hogy bizony nagyon nagy halat fogtam. Mérlegeséskor mikor megláttam, hogy 17,9 kg-t nyom már tudtam, ez volt a legszebb ajándék amit a természettől kaphattam volna a születésnapomra. Fotózást követően, mint minden hal, visszanyerte életterét. Álmom újra a kapásjelző hangja szakítja félbe, egy 4 kiló forma szeretett volna fotót a matracon. Hajnalig sikerül egy picit szundítanom, de fél 5-kor ismételten kapás következett, melyet egy 6 kilós potyesz idézett. Már vissza sem dobtam a botokat, lassú pakolásba kezdtem, mert reggel 6 kor vége is lett a pecának.

ponty 04

Összességében nagyon jól szórakoztunk, ennyire jó hangulatban régen telt egy horgászat és itt is köszönöm a természetnek ezt a gyönyörű pontyóriást amivel megajándékozott születésnapomra és ezzel boldog pillanatokat idézett elő.

ponty 05

Berényi Norbert (Pistamix TEAM Teszthorgász)